A jsem zpátky doma. Ten týden na kempu s angličtinou mne úplně pohltil – dožívám to každodenní soustředění se na výuku a denní program, bylo to za hranicemi všedních dnů.
Přišlo mi až bizardní, že já, osoba v pokročilém důchodovém věku jsem se ocitla na takovém… mládežnickém kempu. Mám ale pocit, že to nikdo z účastníků neřešil, každý z nich měl jasný konkrétní důvod, proč se tu ocitl. Každý to měl „nějak“:
Někdo příprava na maturitu, jiní potřebují angličtinu do práce, další se chystali hledat novou práci, kde znalost jazyka je super bonus, pár lidí si chtěli oživit angličtinu pro cestování a třeba já jsem kromě zahraničních cest žádný takový důvod už neměla. Jen mi přijde fajn se učit něco nového místo luštění křížovek či sudoku. Nic proti tomu, ale při cestování na to fakt málokdy přijde řeč…
V hlavě mi ještě jede každodenní program na anglickém kempu – osvěžující ranní protažení, snídaně a pak už první lekce s lektorem, krátké kafe před další lekci, po obědě zpracování písemné práce z dopoledních lekcí. Na nějaké zdřímnutí si nebyl čas, byl tady zase ten nabitý odpolední program, zadání dalšího písemného zpracování a po večeři zábavná část – vše samozřejmě v angličtině, aktivně, živě a bez stresu.
V každé lekci nová slovíčka k jasně daným tématům, gramatika s vysvětlení a konverzace, povídání a mluvení pod dohledem lektora. Angličtina, angličtina všude a pořád, včetně výletu do okolí a dialog ve dvojicích s využitím všeho. Pokec s člověkem jiné jazykové úrovně je zase o něčem jiném – pochopit, co vlastně chce ten čechoangličan říct a nepoužít češtinu je dost kreativní impulz pro mozek.
A naši instruktoři? Mladí, jazykově skvěle vybavení, plní energie, optimismu a přesto dokázali udržet návaznost lekcí, dohled, abychom se v konverzaci příliš nevzdálili od zadaného tématu, povzbuzení při hledání vlastních chyb při konverzaci, opravy našich písemných prací.
Propojení „student – látka – učitel„ tady fungovalo dokonale.
Díky za možnost účastnit se a moc si vážím zájmu každého z lektorů o zvýšení naši jazykové úrovně.